Η καλύτερη εκδοχή του εαυτού μας

Κατά βάθος όλοι ξέρουμε πότε είμαστε στον «σωστό δρόμο»...

περισσότερα >>
Αρέσει: 0 / Σχόλια: 0
Γιατί οι γυναίκες ζουν περισσότερο από τους άντρες

Υπάρχει κάτι στο χρωμόσωμα Υ...

περισσότερα >>
Αρέσει: 0 / Σχόλια: 0
Ο τρόπος που καθόμαστε δείχνει τον χαρακτήρα μας!

Σταυροπόδι, με τα πόδια χαλαρά ή στα πλάγια...

περισσότερα >>
Αρέσει: 0 / Σχόλια: 0
Σπιτικό γαλάκτωμα καθαρισμού από έλαιο τριαντάφυλλου!

Ένα υπέροχο καθαριστικό από ροδέλαιο και...

περισσότερα >>
Αρέσει: 0 / Σχόλια: 0

Οστεοπόρωση και άσκηση

Διαβάστε κι άλλα σχετικά με:   Υγεία
Τα οστά φτάνουν στο ζενίθ της δύναμής και του μεγέθους τους, περίπου στο 30 έτος της ηλικίας μας . Καθώς ο άνθρωπος  μεγαλώνει, τα οστά χάνουν την οστική τους πυκνότητα και γίνονται πιο εύθραυστα. Με μείωση κατά 10% της οστικής πυκνότητας, αυξάνεται ο κίνδυνος για κατάγματα του ισχίου κατά 3 φορές.

Βοηθάει η άσκηση στην οστεοπόρωση;

Όλες οι μελέτες δείχνουν ότι η άσκηση κατά τα χρόνια της νεότητας αυξάνει κατά πολύ την οστική μάζα. Άλλες μελέτες δείχνουν ότι ακόμη και σε μεγαλύτερες  ηλικίες η άσκηση μπορεί να αυξήσει την οστική μάζα. Έχει βρεθεί ότι γυναίκες που γυμνάζονταν για 18 μήνες πριν από την κλιμακτήριό τους , έχασαν λιγότερη οστική μάζα κατά την κλιμακτήριό τους σε σχέση με γυναίκες που έκαναν καθιστική ζωή.

Φυσικά η άσκηση προσφέρει τεράστια οφέλη σε πληθυσμούς που βρίσκονται σε μεγάλο κίνδυνο οστεοπόρωσης, όπως οι γυναίκες κατά την περίοδο της εμμηνόπαυσης διότι κατά την περίοδο αυτή τα επίπεδα οιστρογόνων είναι πολύ χαμηλά με αποτέλεσμα την επιταχυνόμενη απώλεια οστικής μάζας.

Σε αυτές τις περιπτώσεις συνίσταται συνδυασμός  σωστής  διατροφή , βιταμινών και άσκησης με βαράκια αλλά και με το  ίδιο το βάρος του σώματος. Μπορεί τα περισσότερα από τα συστήματα του ανθρώπινου οργανισμού να ωφελούνται από την αερόβια άσκηση, όμως τα οστά είναι μια άλλη ιστορία.

Οι πιέσεις από ασκήσεις με εξωτερικά βάρη ή με το βάρος του σώματος μας προκαλούν  ένα είδος επιβάρυνσης στα οστά που ενεργοποιεί τον μηχανισμό με τον οποίο δημιουργείται νέος οστικός ιστός. Δηλαδή, όταν αυξάνει η επιβάρυνση στα οστά, αυτά γίνονται δυνατότερα και πιο πυκνά! Έτσι λοιπόν οποιαδήποτε άσκηση χρησιμοποιεί το βάρος του σώματός μας ή εξωτερική επιβάρυνση, είναι κατάλληλη για την αύξηση της οστικής πυκνότητας. Παράδειγμα τέτοιων αθλητικών  δραστηριοτήτων είναι το τρέξιμο , το περπάτημα, οι αθλοπαιδιές, η γιόγκα, οι ασκήσεις με βάρη ή ακόμη και το ανεβοκατέβασμα των σκαλιών!!! Μην χάνετε άλλο χρόνο αρχίστε να γυμνάζεστε  για μια καλύτερη υγεία πάνω απ’όλα!!!

Χατζηγεωργάκη Έφη, Γυμνάστρια, inspiratory of angelic yoga, master angelic reiki.
Facebook:Angelic yoga efi chatzigeorgaki

Διαβάστε κι άλλα σχετικά με:   Υγεία
Συντακτική Ομάδα
17/04/13 00:11
Αρέσει: 3 / Σχόλια: 0
<< Προηγούμενο Επόμενο >>    
Τα SOS της παιδικής διατροφής

Η διατροφή του παιδιού, κατέχει μία από τις top θέσεις στη «λίστα» των προτεραιοτήτων...

Διαβάστε περισσότερα...
Γυναίκα και Υγεία...

Διαβάστε περισσότερα...
Πώς θα αυξήσετε το μεταβολισμό σας

Θέλετε να χάσετε βάρος ή να διατηρηθείτε στα κιλά σας...

Διαβάστε περισσότερα...